Porównanie samochodów: Toyota Yaris Hybrid vs BMW i3 – czy warto kupić elektryka zamiast hybrydy?

Według danych Samar, najchętniej kupowanym samochodem w marcu 2018 roku była Toyota Yaris. Robiliśmy już zestawienie kosztów eksploatacji aut Toyota Yaris 1.0l i Renault Zoe ZE 40, a teraz postanowiliśmy przygotować porównanie samochodów Toyota Yaris Hybrid i BMW i3. Czyli hybryda kontra elektryk.

Porównanie samochodów: stara hybryda kontra samochód elektryczny

Toyota Yaris Hybrid jest niewielkim autem miejskim (segment B), więc można ją zastąpić następującymi modelami:

W poniższym artykule skupimy się na porównaniu hybrydowej Toyoty Yaris i całkowicie elektrycznego BMW i3.

Toyota Yaris Hybrid (2018): cena od 67,4 tysiąca, realnie: 70 tysięcy złotych

Cena podstawowego wariantu hybrydowego Yarisa rozpoczyna się od 67,4 tysiąca złotych. Żeby jednak posiadać auto z udogodnieniami (np. klimatyzacja), trzeba przygotować się na wydatek około 70 tysięcy złotych. Według danych portalu Autocentrum, średnie spalanie Toyoty Yaris Hybrid to 4,5 litra na 100 kilometrów.

> Co z Polskim Samochodem Elektrycznym? ElectroMobility Poland uznało, że NIKT nie zdoła go zrobić

Podsumujmy:

  • cena: 70 000 zł,
  • zużycie paliwa: 4,5 l / 100 km
  • cena benzyny Pb95: 4,8 zł

BMW i3 (2018): cena od 170 tysięcy złotych

Elektryczne BMW i3 94 Ah nie należy do aut tanich. Ba, to najdroższy samochód elektryczny w segmencie – kosztuje prawie dwa razy tyle, co Smart ED ForFour! Jednak ten model ma pewną niebagatelną zaletę: na jednym ładowaniu przejeżdża 183 kilometry. W dodatku często można kupić auta demonstracyjne lub wyprzedaże rocznika, które są tańsze o dobre 20-30 procent.

Podsumujmy:

  • cena: 170 000 zł,
  • zużycie energii: 18 kWh / 100 km,
  • cena energii: 0,4 zł / 1 kWh

Toyota Yaris Hybrid i BMW i3 – porównanie opłacalności

Samochód do domu

Gdy wybieramy auto do domu i oceniamy auta wyłącznie przez pryzmat kosztów zakupu i eksploatacji, Toyota Yaris Hybrid błyszczy w porównaniu do BMW i3. Jeśli przejeżdżamy rocznie tyle, ile podaje GUS (czyli 12,1 tysiąca kilometrów), to całkowite koszty eksploatacji Yaris Hybrid dogonią BMW i3 dopiero po 30-40 latach!

Dodajmy, że widoczne na wykresie Yaris Hybrid niewielkie schodki to coroczne wymiany oleju. Duży skok na końcu to wymiana oleju, rozrządu i okładzin hamulcowych.

Samochód do firmy

W przypadku eksploatacji samochodów w firmie, gdy roczny przebieg wynosi 43,8 tysiąca kilometrów (średnio 120 kilometrów dziennie), sytuacja diametralnie się zmienia. BMW i3 jest nadal samochodem drogim w zakupie, jednak koszty paliwa powodują, że po niecałych 10 latach Yaris Hybrid staje się samochodem droższym w eksploatacji niż BMW i3.

> Appka Greenway? Ładowanie bez karty? Wystarczy Portal Kierowcy [WIDEO]

Kiedy jednak planujemy leasing na 3-5 lat, musimy walczyć o większe zniżki u dealera lub polować na okazje, na przykład na auta co najmniej 2-letnie (uwaga, BMW i3 94 Ah jest na rynku dopiero od II połowy 2016 roku!). BMW i3 na poziomie 100-110 tysięcy złotych netto w perspektywie 5-letniej będzie tańsze w eksploatacji niż Yaris Hybrid.

Podsumowanie

Kiedy kupujemy wyłącznie portfelem i rachunkiem opłacalności, Toyota Yaris Hybrid właściwie zawsze wygrywa. Jeśli jednak zależy nam na wyróżnieniu się – a BMW i3 jest autem bardzo niepospolitym i mocno widocznym na ulicy – a przy okazji potrafimy wynegocjować dobry rabat, BMW i3 może być w firmie opcją godną rozpatrzenia.

A do domu warto go kupić, bo po prostu nieźle wygląda. 🙂

> Zniżki na elektryczne BMW – 7 procent na starszy model, 4 procent na nowszy lub NIEOFICJALNY BONUS

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 6 głosów Średnia: 4.3]