Polski samochód elektryczny SEVI: cena 55 tys. złotych, „Produkcja na Pomorzu i może na Śląsku”

Kilka dni temu opisaliśmy SEVI, niewielki samochód elektryczny, który ma w całości powstawać w Polsce. Postanowiliśmy doprecyzować kilka kwestii z jego twórcą, Wojciechem Kąkolem. Oto szybki wywiad, jaki udało nam się przeprowadzić.

Polski elektryk SEVI: tylko 2 miejsca, produkcja na Pomorzu

Przypomnijmy: SEVI to małe auto elektryczne przypominające Smarta. Grupa, która go stworzyła, początkowo rozwijała go w ramach ElectroMobility Poland, by następnie zająć się tym na własną rękę, gdy konkurs został zakończony bez rozstrzygnięcia:

Redakcja www.elektrowoz.pl: Na jakim jesteście etapie? Co będzie następne?

Wojciech Kąkol, lider projektu SEVI: Kończymy prace nad projektem wstępnym i rozpoczynamy budowę prototypu w celu przygotowania do procesu homologacji tak zwanej krótkiej serii.

Czy cena „45 tysięcy złotych” to cena „od”?

Cena 45 tysięcy złotych netto [czyli 55 tysiąca złotych brutto; podkreślenie moje – red.] to kwota za kompletne, gotowe auto. Będzie tylko jedna wersja wyposażeniowa, więc inne warianty cenowe nie są przewidziane.

Czy na zdjęciach pokazaliście wersję 2-miejscową? A może 2+1?

To była wersja 2-miejscowa.

Gdzie będziecie produkować SEVI?

Produkcja będzie odbywać się na Pomorzu i być może na Śląsku. W tej chwili prowadzimy rozmowy z firmami branżowymi na temat sposobu i miejsca uruchomienia fabryki.

Skąd będą pochodziły baterie? Kto będzie producentem ogniw?

Tego jeszcze nie możemy zdradzić.

Od jakiego kraju rozpocznie się sprzedaż?

Produkcja i sprzedaż rozpocznie się w Polsce. Jednak rynek chiński ma tak olbrzymi potencjał, że prowadzimy rozmowy również na temat rozwoju w Państwie Środka.

Podsumowanie

Reasumując: samochód będzie kosztował 55 tysięcy złotych i będzie dostępny w tylko jednym, dwumiejscowym wariancie – to o około 40+ procent taniej niż elektryczny Smart ED/EQ. Samochód ma być produkowany i sprzedawany w Polsce, ale nie wiemy, skąd twórcy pozyskają do niego baterie. Szczególnie, że ostatnio na zabezpieczenie dostaw ogniw wydawane są miliardy lub dziesiątki miliardów euro:

> Volkswagen wydaje na baterie tyle, ile warta jest cała… Tesla

Produkcja wystartuje na Pomorzu, prawdopodobnie będzie to Pomorze Zachodnie, ponieważ inkubator INNOeCar pochodzi z Trójmiasta.  Szybkość maksymalna auta to 80 km/h, SEVI ma się rozpędzać do niej w 9 sekund.

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 2]