Przy niemieckich zakładach Tesli zauważono Model 3 z gniazdem Type 2, czyli obowiązującym na terenie Europy standardem złącza ładowania. Samochód ładował się z Tesla Destination Charger i nie widać było, żeby posiadał gniazdo CCS Combo 2. Europejscy właściciele Modelu 3 zostaną więc skazani na Superchargery albo ładowanie półszybkie z użyciem Type 2.

Aktualizacja z dn. 15.11

Ku naszej uciesze, okazało się, że na rynek europejski zostaną skierowane Modele 3 z gniazdem CCS Combo 2.

> Gniazdo CCS Combo 2 w Tesla Model 3 – dlaczego jest takie ważne? [w pytaniach i odpowiedziach]

Samochód, który widoczny jest na zdjęciu, jest w wersji nieznanej. Natomiast od Czytelników z kilku miejsc w Europie otrzymaliśmy informacje, że salonach pojawiło się auto w wersji amerykańskiej. Oto zdjęcie auta z Oslo, które zamieścił na naszym fanpage jeden z Czytelników.

> Spis miast, w których można obejrzeć Tesla Model 3 [+daty]. POLSKA, Holandia, UK na razie bez pokazów

Poniżej znajduje się pierwotny wpis:

Europejska Tesla Model 3 z gniazdem Type 2?

Wtyczka Type 2 (Mennekes) jest uniwersalnym, obowiązującym na terenie Unii Europejskiej standardem złącza, w który powinna być wyposażona każda stacja ładowania. Z tego samego powodu Tesle Model S i X dystrybuowane na naszym kontynencie wyposażone są w gniazdko Type 2. Wygląda na to, że tak samo będzie w przypadku Tesla Model 3.

Gniazdo ładowania Type 2 w europejskim wariancie Tesla Model S

Złącze Type 2 stosowane jest dziś do ładowania prądem przemiennym (AC), czyli ładowania półszybkiego, z mocą do kilkudziesięciu kilowatów. Jedynym wyjątkiem jest tutaj Tesla, która przy użyciu Type 2 na europejskich Superchargerach wykorzystuje prąd stały (DC) i moce do 120 kW.

> Pierwsza Tesla Model 3 w Polsce do obejrzenia na Warsaw Motor Show 2018

Widoczna na zdjęciu z Niemiec (na górze i poniżej) wtyczka jest wyraźnie większa niż smukły wtyk amerykański. Jednocześnie w jej okolicy nie widać żadnych dodatkowych zaślepek ani otworów, co jasno wskazuje na złącze Type 2 bez rozszerzenia CCS. Samochód jest zresztą podłączony do Tesla Destination Charger (który w Europie posiada wtyk Type 2) i nie wydaje się, by zastosowano w nim jakąkolwiek przejściówkę (źródło).

Ten samochód to dobry zwiastun, że przygotowania do europejskiej premiery Tesla Model 3 idą pełną parą. Według obietnicy Elona Muska pierwsze egzemplarze auta powinny trafić do właścicieli na naszym kontynencie w lutym-marcu 2019 roku. W najtańszej dostępnej dziś wersji Tesla Model 3 Mid Range samochód powinien kosztować około 234 tysiące złotych [równowartość, szacunki www.elektrowoz.pl].

> Tania Tesla Model 3? Musk: za mniej niż 6 miesięcy. Tesla 3 w Europie? Musk: Dostawy w lutym-marcu 2019

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]