W 2015 roku Elon Musk zapowiedział, że chce produkować jednostki napędowe, które „nigdy się nie zużywają”. Postawił sobie za cel stworzenie zestawu, który wytrzymuje 1,6 miliona kilometrów zamiast dotychczasowych 320 tysięcy kilometrów. Teraz zaprezentował, jak wyglądają koła zębate z Tesla Model 3 przy takim właśnie przebiegu.

Oto Tesla Model 3 z największym przebiegiem jednostki napędowej

Można się domyślać, że pierwotne „320 tysięcy kilometrów” (200 tysięcy mil) dotyczyło starszych zespołów napędowych Tesla Model S i X, ponieważ Model 3 nie był jeszcze wtedy produkowany. W listopadzie 2015 roku firma miała dokonać „niezłego postępu” w kierunku osiągnięcia „1,6 miliona kilometrów” (1 milion mil).

> Jakie pojemności baterii miały samochody Tesla Model S w poszczególnych latach? [SPIS]

Teraz firma zaprezentowała koła zębate z Tesla Model 3, które przejechały ponoć 1,6 miliona kilometrów (źródło). Niefachowcowi trudno je ocenić – wygląda na to, że ich zużycie jest niewielkie, a miejsca, w których koła się zazębiają, są tylko minimalnie wytarte (lewa strzałka). Jednocześnie krawędzie nadal są ostre i widać na nich pozostałości po obróbce maszynowej w fabryce (prawa strzałka).

Ten widok może cieszyć producenta, ale musi być jednocześnie koszmarem dla tradycyjnych zakładów ASO. Jeśli poziom zużycia jest tak niewielki, zaprezentowane powyżej elementy prawdopodobnie nigdy nie będą wymagały naprawy czy wymiany. Według danych GUS Polacy przejeżdżają rocznie średnio 12,1 tysiąca kilometrów. A zatem 1,6 miliona kilometrów projektowanego przebiegu wystarczy na 133 lata życia samochodu.

Z naszego punktu widzenia to doskonałe wieści: samochody oferowane na rynku wtórnym będą miały jednostkę napędową w doskonałym stanie.

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 14 głosów Średnia: 4.6]