Po kilku latach przygody z napędem elektrycznym, nowa, 8. generacja VW Golfa dostępna będzie wyłącznie z silnikami spalinowymi. Golf zostanie wyposażony w system uproszczonej hybrydy, a e-Golf zostanie zastąpiony przez VW ID Neo (VW Neo).
Elektryczny e-Golf do lamusa, zastąpi go Volkswagen ID Neo
VW e-Golf należy do najchętniej kupowanych samochodów elektrycznych w Europie. Jednak bieżąca generacja elektrycznego Golfa jest już ostatnia. Następna wersja dostępna będzie wyłącznie jako uproszczona hybryda (ang. mild-hybrid), czyli samochód spalinowy z instalacją o napięciu 48 V (woltów) i silnikiem elektrycznym, który pełni jednocześnie rolę rozrusznika, alternatora i silnika napędzającego koła przy niewielkich szybkościach.
> Wyniki sprzedaży samochodów elektrycznych w Polsce 2018 (I kwartał)
Volkswagen twierdzi, że system uproszczonej hybrydy pozwala na zaoszczędzenie do 0,3 litra paliwa na 100 kilometrów.
Osoby, które przyjdą do salonów w poszukiwaniu VW e-Golfa, zostaną przekierowane do zupełnie nowego hatchbacka: elektrycznego VW Neo (VW ID Neo). Auto ma być rozmiarów Golfa, ale wielkość kabiny ma być porównywalna raczej do Passata. Pierwsze egzemplarze VW Neo zadebiutują na rynku w 2019 roku, wtedy też ruszy masowa produkcja auta.
Tak prawdopodobnie będzie wyglądał elektryczny VW Neo / VW ID Neo (c) Auto Bild
Tył VW ID Neo na salonie samochodowym Frankfurt 2017 (c) VW
|REKLAMA|
|/REKLAMA|