Nowy VW Golf (2019) z dwoma wariantami Golfa GTE i wersją na gaz ziemny

Zespoły napędowe i silniki VW Golfa 8. generacji obejmują niemal całe spektrum rozwiązań: pojawią się warianty TDI, będą wersje zasilane gazem ziemnym, do oferty trafią też silniki benzynowe wspomagane elektrycznymi (uproszczona hybryda, ang. mild-hybrid). Z naszego punktu widzenia jednak najważniejsze są aż dwa warianty VW Golfa GTE, czyli nowoczesnej hybrydy plug-in (PHEV).

Volkswagen Golf Plug-in nadal jako Golf GTE

Według informacji uzyskanych przez Auto Bild (źródło), ładowany z gniazdka Volkswagen Golf GTE będzie dostępny z silnikami benzynowymi o pojemności 1,5 i 2 litrów, w obu przypadkach wspomaganymi silnikiem elektrycznym o mocy 102 KM (75 kW). Droższa wersja ma mieć łącznie 220 KM, ale po co komu taka moc, skoro do jazdy po mieście silnik elektryczny będzie bardziej niż wystarczający?

> Aktualne ceny hybryd plug-in w Polsce: Kia, Volvo i BMW z kilkoma modelami, Volkswageny GTE zniknęły

Na rynek trafi również silnik zasilany gazem ziemnym (CNG/LNG) o pojemności 1.5 litra i mocy 130 KM. Przy wykorzystaniu gazu syntetycznego ma on być neutralny dla środowiska, ponieważ emitowany w trakcie spalania dwutlenek węgla powinien być w tej samej ilości wychwytywany przez producenta gazu (źródło).

Gwoli uzupełnienia warto dodać, że silnik TDI – popularny i lubiany w Polsce – dostępny będzie wyłącznie jako wariant 2-litrowy. Silniki benzynowe z kolei mają rozpoczynać od 3-cylindrowej wersji o pojemności 1.0 litra, a skończą się na 2-litrowej edycji GTI. Wspomagane będą przez mały silnik elektryczny (uproszczona hybryda) zasilany napięciem 48 woltów, który pełni funkcję rozrusznika i alternatora, a przy niewielkich szybkościach potrafi samodzielnie napędzać auto.

Jako ciekawostkę Auto Bild podaje, że Audi odmówiło Volkswagenowi możliwości wykorzystania 5-cylindrowego silnika benzynowego. Dlatego w Golfie R pojawi się silnik twin-turbo VR6 o pojemności 3.0 litra i mocy 400 KM.

Elektryczny VW Golf nie pojawi się na rynku. Samochód zostanie zastąpiony przez VW I.D. hatchback, nieoficjalnie znanego też pod nazwą VW I.D. Neo:

> Elektryczny VW I.D. Neo: rozwój w Wolfsburgu, produkcja w Zwickau, baterie z Brunszwiku

Na ilustracji: VW Golf GTE Sport Concept – projekt elektryczne wspomaganego VW Golfa z 2015 roku (c) VW

|REKLAMA|



|/REKLAMA|

Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 11 głosów Średnia: 4.3]