Nowe BMW i3 (2019): bateria 43,2 kWh, 240 km realnego zasięgu, BEZ wersji REx?

Na forum GoingElectric pojawiła się informacja, że nowe BMW i3 (2019) 120 Ah zostanie zaprezentowane już w sierpniu 2018 roku. Samochód będzie posiadał baterię powiększoną do około 43-44 kWh, co da mu mniej więcej 240 kilometrów realnego zasięgu na jednym ładowaniu.

Nowe BMW i3 – dane techniczne i wszystko, co wiemy

Najważniejszą zmianą ma być nowa bateria samochodu, której pojemność zostanie zwiększona z 94 Ah do 120 Ah, co oznacza, że zamiast obecnych 33,8 kWh zyskamy około 43,2 kWh (wartości nieoficjalne, szacunkowe). Dzięki niej auto na jednym ładowaniu przejedzie realnie około 240 kilometrów (według WLTP: 260-280 kilometrów), stanie więc do bezpośredniej walki z Nissanem Leafem (2018) i Renault Zoe (2018).

Pojawiają się również plotki – które omyłkowo rozpowszechnialiśmy już przy wersji tegorocznej 😉 – że BMW i3 (2019) nie będzie oferowane w wariancie ze spalinowym generatorem energii, REx. Taka decyzja w Polsce nie spotka się z sympatią, BMW i3 REx w 2018 roku był u nas popularniejszy niż czysto elektryczny BMW i3:

> Wyniki sprzedaży nowoczesnych hybryd w Polsce [styczeń-kwiecień 2018]: 1) Kia Niro, 2) BMW i3 REx, 3) Hyundai Ioniq

Odświeżony elektryk BMW uzyska też system kontroli trakcji zastosowany w tegorocznej edycji BMW i3s, dzięki któremu skrócą się czasy reakcji auta na uślizgi.

Nowe BMW i3 (2019) po raz pierwszy ma zostać zaprezentowane w sierpniu 2018 roku. Spodziewamy się również, że zobaczymy je podczas salonu samochodowego Frankfurt 2018, który odbywa się pod koniec września tego roku.

Samochód elektryczny od dołu na przykładzie BMW i3s (wideo 360 stopni / VR):

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 6 głosów Średnia: 4.5]