Nowa Formuła E Gen2: dane techniczne rozczarowują czy robią wrażenie? [WIDEO]

Podczas salonu Genewa 2018 ramię robota ABB odsłoniło nowy bolid elektrycznej Formuły E 2. generacji / Gen2. Specyfikacja na pierwszy rzut oka… rozczarowuje, ponieważ maksymalna moc pojazdu to 335 koni mechanicznych (KM), z czego podczas wyścigu można będzie wykorzystać tylko 268 KM. Nie zapominajmy jednak, że mamy do czynienia z silnikami elektrycznymi, co mocno przekłada się na osiągi – oto wszystkie dane techniczne Formuły E 2. generacji.

Formuła E 2. generacji: dane techniczne, wymiary, wszystko, co wiemy

Szybkość maksymalna Formuły E Gen2 to 280 kilometrów na godzinę (km/h), a przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa zaledwie 2,8 sekundy. Piszemy „zaledwie”, ponieważ pojazdy spalinowej Formuły 1 osiągają 100 km/h w ciągu 2,4-2,5 sekundy.

> Williams wprowadza platformę dla samochodów elektrycznych FW-EVX o masie zaledwie 955 kilogramów!

Ile waży bolid Formuły E Gen2? Około 900 kilogramów razem z baterią i kierowcą, przy czym sama bateria to 385 kilogramów. I właśnie w tym ostatnim elemencie kryje się największa tajemnica wyścigów: nowa bateria Formuły E 2. generacji ma pojemność 54 kilowatogodzin (kWh). To dwa razy więcej niż w bolidach 1. generacji – za sprawą tej zmiany kierowcy nie będą musieli wreszcie zmieniać samochodów podczas wyścigu.

Jako ciekawostkę warto dodać, że producentem ogniw do baterii wykorzystywanych w Formule E jest Sony, a generatory energii wykorzystywane do ładowania bolidów zasilane są gliceryną.

Prezentacja i odsłonięcie bolidu Formuły E Gen2 (od 12:30):

Dane techniczne Formuły E Gen2 i… ten dźwięk:

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Czy są samochody szybsze niż Formuła E? Oczywiście!

Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 5 głosów Średnia: 4.4]