Na fanpage Electric Cars World News pojawiła się informacja, że już wkrótce w Austrii i Niemczech będzie można zamawiać nowego Nissana Leafa (2019). Model e-Plus ma być wyposażony w baterię o pojemności 64 kWh, a nie 60 kWh, jak mówiono dotychczas.

Nissan Leaf (2019): bateria 64 kWh, zasięg 400+ km?

Nowy model Nissana Leafa z większą baterią ma nosić oznaczenie „e-Plus”. Jeśli to prawda, że auto zostanie wyposażone w baterię o pojemności 64 kWh (źródło), pojazd zbliży się Hyundaia Kona Electric (64 kWh) i przeskoczy Chevroleta Bolta / Opla Amperę-e (60 kWh).

Warto tu wszak odnotować, że o ile Nissan i General Motors podają pojemności baterii brutto, czyli w całości, o tyle Hyundai informuje o pojemności dostępnej dla użytkownika. Różnice brutto do netto wynoszą zwykle 3-8 procent, dlatego „64 kWh” w Nissanie może w rzeczywistości oznaczać  około 60 kWh. Co pasowałoby do wcześniejszych zapowiedzi.

> Nissan Leaf e-Plus: bateria 60 kWh, zasięg 380 kilometrów, ładowanie DC 100 kW

Wiadomości podawane na fanpage’ach na Facebooku zwykle są umiarkowanej wiarygodności. Jednak podobną informację słyszeliśmy już też w Polsce: choć Nissan nie mówi o tym głośno, „wkrótce do oferty ma trafić rocznik 2019 z powiększoną baterią”.

W samochodzie wykorzystane nowoczesne ogniwa LG Chem, będzie to więc pierwszy Nissan Leaf, w którym bateria powinna posiadać aktywne chłodzenie. A to oznacza, że być może da się ją ładować z mocą nawet 100 kW. Ale to tylko spekulacje…

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 10 głosów Średnia: 4.2]