Według danych zebranych przez Consumer Reports, Tesle są jednymi z najbardziej kłopotliwych samochodów plug-in w Ameryce Północnej. Awarie są drobne, ale liczne. Nie przeszkadzają one jednak firmie Elona Muska w zdobywaniu czołowych miejsc w rankingach… satysfakcji z zakupu.
Ranking (nie)zawodności samochodów elektrycznych 2019
Zanim przejdziemy do rankingu, dwa słowa o badaniu. Prowadzi je Consumer Reports, niezależne wydawnictwo, które jednak od zawsze dość krytycznie podchodzi do Tesli – czym usiłuje stanąć w opozycji do wyznawców marki. Badanie prowadzone jest wśród właścicieli samochodów, a jego celem jest zebranie wszelkich uwag na temat ich eksploatacji.
> Oficjalna premiera ZD D2 w Polsce 21 listopada 2018 na targach Fleet Market
W przeciwieństwie jednak do tego, co moglibyśmy sądzić, są to raczej uwagi z kategorii „Druga strefa klimatyzacji gubi ustawienie temperatury” albo „Linka od hamulca postojowego mi zardzewiała” niż „Samochód stanął na drodze bez powodu”. Nie jest to więc ranking zawodności – „najgorsze”, „nie kupuj”, „uciekaj!” – lecz, paradoksalnie, ranking niezawodności postawiony na głowie.
A oto obiecane zestawienie:
- Tesla Model X – słaba niezawodność (13 procent),
- Honda Clarity – słaba niezawodność (16 procent),
- Ford Focus Electric – słaba niezawodność (? procent),
- Chevrolet Volt – niezawodność poniżej średniej (32 procent),
- Tesla Model S – niezawodność poniżej średniej (? procent).
Tesla Model X ma mieć (źródło) problemy z elektroniką, napędem, nadwoziem, kontrolkami klimatyzacji. Zwykle wypada najgorzej w rankingach, tym razem słabszy od niej był Dodge Ram. Z kolei Model S ma mieć problemy z zawieszeniem (Tesla ponoć rozwiązała już problem), a w przeszłości cierpiała z powodu błędów w układzie elektrycznym i niskiej jakości wykonania nadwozia.
> Nowa Kia Soul EV (2020) jednak z baterią 39 kWh. Nowy wygląd, a w Europie… tylko na prąd!
Wymieniony w zestawieniu Chevrolet Volt miewa kłopoty z napędem i elektroniką pokładową, Focus Electric – z elektroniką pokładową i nadwoziem, a Honda Clarity z czujnikiem temperatury w kabinie i kluczykami. Jako ciekawostkę warto dodać, że najlepiej ocenianymi samochodami plug-in były BMW i3 (89 procent), Toyota Prius Prime (91 procent) i Nissan Leaf.