Amerykańska Agencja Ochrony Środowiska (EPA) przygotowała zestawienie najbardziej ekonomicznych samochodów elektrycznych na rynku. W pierwszej piątce zabrakło Renault Zoe i ZD D2, które mogłyby się tam znaleźć, gdyby występowały w Stanach Zjednoczonych. Jednak najdziwniejszy jest brak Nissana Leafa (2018).
Ranking najbardziej ekonomicznych samochodów elektrycznych w USA
Procedura EPA jest dziś jedną z najbardziej wiarygodnych jeśli chodzi o badanie zasięgów i zużycia energii przez samochody elektryczne w trybie jazdy mieszanej. Jeśli według EPA samochód przejedzie „200 km” na baterii, to znaczy, że właśnie tyle przejedzie przy normalnej jeździe i niezłych warunkach. W mieście lub przy oszczędnej jeździe auto pokona większy dystans – tutaj lepsze przybliżenie daje WLTP – na autostradzie mniejszy.
> Będą nowe badania okresowe pojazdów. Większy rygor, testy emisji (DPF-ów), hałasu i wycieków
Według EPA najbardziej ekonomiczne samochody elektryczne to:
- Hyundai Ioniq Electric (2018) – zużycie energii 15,5 kWh / 100 km,
- Tesla Model 3 (2018) Long Range RWD, już niedostępna – 16,2 kWh / 100 km,
- Chevrolet Bolt (2018) – 17,4 kWh / 100 km,
- Volkswagen e-Golf (2018) – 17,4 kWh / 100 km,
- BMW i3 (2018) 94 Ah – 18 kWh / 100 km.
Warto dodać, że największym samochodem w zestawieniu jest Tesla Model 3, która należy do segmentu D. Mniejsze są Hyundai Ioniq Electric, Bolt i e-Golf (segment C), a najmniejsze jest BMW i3 (segment B). Wspomniany przez nas Nissan Leaf wypadł poza pierwszą piątkę ze zużyciem wynoszącym 18,64 kWh / 100 km.
> Aktualne ceny samochodów elektrycznych w Polsce [październik 2018]