Wygląda na to, że Europa Zachodnia pokochała Mitsubishi Outlandera PHEV. Samochód, który łączy w sobie przestronne wnętrze, zasięg silnika spalinowego i ekonomię silnika elektrycznego, stanowił w 2017 roku (styczeń-październik) aż 17,2 procent całej sprzedaży Mitsubishi w Europie Zachodniej.

Outlander PHEV – taki dobry czy jedyny dobry?

Ładowany z gniazdka Mitsubishi Outlander to klasyczna wersja Outlandera, którą wzbogacono o spore baterie i silnik elektryczny. Jak opowiadał nam kiedyś właściciel Outlandera PHEV, „samochód spełnia wszystkie jego potrzeby. To bezkompromisowy, uniwersalny, rodzinny elektrowóz ze stałym napędem na wszystkie koła dzięki dwóm elektrycznym silnikom, po jednym na oś. W podłodze jest bateria o pojemności 12 kWh – gdy się wyczerpie, ładuje się z silnika benzynowego o pojemności 2.0 litra bez turbo (najprościej jak się da).

Przykładowo w Wielkiej Brytanii Outlander PHEV stanowi 40 procent sprzedaży całej marki, w Norwegii – 20 procent, w Niemczech – 12 procent. Pojawiają się jednak głosy, że świetne wyniki sprzedaży Outlandera PHEV to efekt słabego Mitsubishi, które od lat nie potrafiło zaprojektować nowego modelu samochodu.

Za największą wadę ładowanego z gniazdka Outlandera uznano niezmienioną pojemność baterii od daty premiery. I to mimo faktu, że postęp w tej dziedzinie ogniw elektrycznych w ciągu ostatnich czterech lat sprawił, że w podwoziu powinna się zmieścić bateria o pojemności co najmniej 18-20 kilowatogodzin zamiast dotychczasowych 12 kWh.

> Ghosn: Renault-Nissan-Mitsubishi? 12 wariantów elektryków do 2025 roku, w tym jeden TANI samochód elektryczny

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 13 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować reklamy poniżej: