Według informacji, które ujawniło chińskie Ministerstwo Ochrony Środowiska, Mercedes planuje produkcję elektrycznego Mercedesa EQC oraz mniejszego EQB. Nie wiadomo, czy EQB trafi do Europy, wiadomo natomiast, że Mercedes chce go wytwarzać w znacznie większej liczbie niż EQC – i to już w 2019 roku.

Mercedes EQB w Chinach: sporo egzemplarzy, wariant BEV i PHEV

Mercedes EQB to wariant oznaczony H243 lub X243. Według jednych pogłosek elektryczny EQB to H243 (patrz poniżej), według innych – X243. Samochody mają być produkowane w liczbie 40 lub 65 tysięcy egzemplarzy rocznie, co daje odpowiednio 3,3 lub 5,4 tysiąca egzemplarzy miesięcznie.

Niezależnie od tego, który z wariantów ma być czysto elektryczny, obecność drugiego zbliżonego konstrukcyjnie sugeruje, że Mercedes EQB pojawi się na rynku w wersji elektrycznej oraz jako hybryda plug-in. Auto prawdopodobnie będzie crossoverem spokrewnionym blisko z GLB, który powinien zadebiutować na rynku w 2019 roku.

Przykładowa wizualizacja Mercedesa GLB wykonana przez DriveMag. To nie jest oficjalne zdjęcie Mercedesa GLB ani tym bardziej EQB (c) DriveMag

Mercedes EQC w mniejszej ilości niż EQB. Będzie później?

Na platformie MFA mają być w Chinach produkowane jeszcze: Mercedes W176, W246 i X156. Z kolei na platformie MRA będzie w Państwie Środka powstawał N293, czyli Mercedes EQC. Jednak auto ma być wytwarzane w liczbie 15 tysięcy egzemplarzy rocznie, co daje 1,25 tysiąca egzemplarzy miesięcznie. Czyli zaledwie 42 egzemplarze na dobę (licząc 30-dniowy miesiąc pracy)!

> Chiny się nie patyczkują: Sprzedawaj samochody elektryczne albo giń!

Publikacja dokumentów w witrynie chińskiego Ministerstwa Ochrony Środowiska to jasny sygnał, że auta zadebiutują na rynku w 2019 roku. Większa liczba wyprodukowanych EQB może z kolei oznaczać, że mniejszy elektryk pojawi się w Państwie Środka szybciej niż EQC – albo że będzie miał znacząco mniejszą baterię.

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]