Hyundai chyba poczuł, że trafił w dziesiątkę. Kia Soul (2019) ma być czwartym samochodem producenta, która wykorzysta zespół napędowy Hyundaia Kona Electric wraz z bateriami 39,2 oraz 64 kWh.

Hyundai Kona, Kia Niro, Kia Stonic, Kia Soul?

Wchodzący właśnie na rynek elektryczny Hyundai Kona oferuje około 250 lub 402 kilometry realnego zasięgu w zależności od pojemności baterii:

Zbliżone parametry ma oferować minimalnie większa, ale wykorzystująca ten sam zespół napędowy elektryczna Kia Niro. Niedawno pojawiały się pogłoski, że mała Kia Stonic również zapożyczy rozwiązania z Kony.

Teraz pojawiły się dwa kolejne duże newsy: Kia Soul w wersji spalinowej ma zniknąć z europejskiego rynku. A koreańskie media donoszą, że wariant elektryczny Soul EV uzyska zespół napędowy z Hyundaia Kona.

Hyundai i Kia kreują standard pojemności dla 400+ km zasięgu?

Wszystko wskazuje na to, że na naszych oczach powstały dwa standardy. Pierwszym z nich jest bateria o pojemności około 30-40 kWh, która powinna być wystarczająca do poruszania się po mieście i okolicach.

Z takiej pojemności korzysta Nissan Leaf (2018), który dysponuje około 37 kWh netto, z takiej baterii skorzystają też słabsze warianty Kony Electric, Niro EV, Kii Stonic (?) i Kia Soul EV. Do przedziału pasuje też Renault Zoe, VW e-Golf czy Hyundai Ioniq Electric.

> Nowe ceny elektrycznego Renault Zoe: 143 000 zł za R110 – taniej niż Q90, ale ciągle za drogo

Drugim, ważniejszym standardem jest pojemność około 60-70 kWh, która umożliwia przejechanie co najmniej 400 kilometrów na jednym ładowaniu. Od dołu przedział otwiera Chevrolet Bolt/Opel Ampera-e, mieści się w nim Kona Electric i Niro EV, od góry zamyka go Tesla Model 3 Long Range (75 kWh).

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]