Według danych Eurostatu, najchętniej kupowanym autem elektrycznym w Polsce jest IONIQ Electric, którego w okresie styczeń-sierpień 2017 zarejestrowano aż 103 egzemplarze. Tymczasem kilka dni temu na forum SamochodyElektryczne.org ujawnił się właściciel pierwszego (!) IONIQ Electric sprzedanego bezpośrednio przez Hyundai Polska.

Hyundai IONIQ Electric w Polsce

Użytkownik Archarius czekał na samochód dziewięć miesięcy. W trakcie odbioru okazało się, że to jedyny IONIQ Electric zamówiony przez Hyundai Polska.

Autor wątku wyruszył z podawanym przez licznik zasięgiem, po przejechaniu 100 kilometrów zostało mu 130 kilometrów zasięgu. Zużycie energii kształtowało się na poziomie 11,5-12 kilowatogodzin (kWh) na 100 kilometrów.

> Chevrolet Volt (Opel Ampera) z przebiegiem 644 tysięcy kilometrów. Baterie? W świetnym stanie

IONIQ Electric dostępny jest tylko w kilku kolorach: białym, czarnym, szarym, jasnym szarym, żółtym, jasnym niebieskim i pomarańczowym. Ponadto nie ma możliwości wyboru koloru wstawek ani przodu – w Europie jest szary, w Stanach Zjednoczonych czarny.

Właścicielowi nie przypadł też do gustu brak bagażnika z przodu oraz zaskoczyło go włączające się ESP. Okazało się, że ciężki zestaw baterii z tyłu i silnik plus napęd z przodu mogą prowadzić do uślizgu przednich kół.

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Poniżej znajduje się fanpage IONIQ na Facebooku. Nie we wszystkich przypadkach wyświetla się on poprawnie:

Źródło: Hyundai Ioniq Electric w Krakowie

Ps. Podziękowania dla Michała P. za podsunięcie tematu.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 14 głosów Średnia: 4.9]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: