Hyundai poinformował, że przyszłoroczny model elektrycznego Hyundaia Ioniq – prawdopodobnie będzie to Ioniq Electric (2020), bo sprzedaż rocznika (2019) już się rozpoczęła – pozwoli na przejechanie większego dystansu na baterii. Dziś realny zasięg samochodu to około 200 kilometrów w trybie mieszanym.

Nowy Hyundai Ioniq Electric (2020) z zasięgiem… no właśnie, jakim?

Gil Castillo, menedżer grupy ds. pojazdów zasilanych alternatywnie w Hyundaiu, wyznał wprost: „Podczas zmiany rocznikowej Ioniqa, zasięg samochodu się zwiększy”. Poprawa ma być odczuwalna i „miła”, ale nie ma mowy o konkurowaniu z Koną Electric. Warto jednak dodać, że Castillo pracuje w amerykańskich strukturach Hyundaia, dlatego miał na myśli model Kona Electric 64 kWh o realnym zasięgu w trybie mieszanym wynoszącym około 415 kilometrów (purpurowy słupek):

Spodziewamy się – ale to tylko nasze spekulacje – że bateria Hyundaia Ioniq Electric (2020) mogłaby pochodzić z mniejszej Kony, która nie trafi na amerykański rynek. Ma ona 39,2 kWh pojemności i umożliwia crossoverowi przejechanie około 260 kilometrów w trybie mieszanym. Ioniq ma mniejszą powierzchnię czołową, dlatego jego zasięg prawdopodobnie byłby nieco wyższy i wynosiłby co najmniej 260-290 kilometrów [spekulacje www.elektrowoz.pl].

> Elektryczny Hyundai Kona Electric tylko dla wybrańców. Również w USA

Portal InsideEVs spekuluje (źródło), że będzie to dokładnie 300 kilometrów. Oraz ze smutkiem stwierdza, że samochód raczej nie zostanie zauważony, gdy będzie stał obok Hyundaia Kony Electric, który w modnym nadwoziu zaoferuje ponad 100 kilometrów zasięgu więcej.

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]