Dziennikarze niemieckiego Auto Bilda mieli okazję przejechać się elektrycznym Porsche nowej generacji. Auto porównują do Panamery, narzekają na ilość miejsca na nogi i nad głową, nie podoba im się też wysokie zużycie energii.

Recenzja Porsche Mission E Cross Turismo

Wnętrze

Wnętrze Mission E Cross Turismo to inteligentna kabina, która dostępna będzie już od mniejszego Porsche Mission E, ale może trafić też do Panamery i Cayenne. Wielkie ekrany przykuwają oko, jednak, jak zdradza Auto Bild, systemy nie działają, ponieważ ciągle są w fazie rozwojowej. Gdy zostaną wdrożone, pasażer zyska własny wyświetlacz LCD.

> Samochody elektryczne bez akcyzy. Zawaliła Komisja Europejska czy Ministerstwo Energii? [Samar]

Samochód ma śledzić oczy kierowcy, by ułatwić mu nawigację po opcjach. Niestety, system śledzenia gałek ocznych także nie działa – i nie zadebiutuje z Mission E w 2019 roku.

Co zaskakujące, model Cross Turismo ma oferować stosunkowo mało miejsca na głowę i nogi. Elektryczne Porsche nie wydaje się być wyższe od Panamery, jednak mniejsze rozmiary silników i bateria umieszczona w podłodze powinny pozwolić na powiększenie kabiny. Tak nam się przynajmniej wydaje.

Wrażenia z jazdy

Auto Bild testował samochód w Malibu (Kalifornia). Precyzja układu kierowniczego i promień skrętu okazały się zadziwiające. Podczas jazdy samochód dawał wrażenie stabilności. Jednak 600 koni mechanicznych, które mają rozpędzać crossovera do 100 km/h w 3,5 sekundy, musi zostać czymś nakarmione.

> Elektryczna Skoda Citigo w 2019 roku, jeszcze przed Vision E? [InsideEVs]

Porsche Mission E Cross Turismo został określony jako auto bardzo energożerne. Nie zdradzono, na czym polega energożerność – niewykluczone, że chodzi o zużycie energii na poziomie 30-40 kWh na 100 kilometrów. [spekulacje www.elektrowoz.pl]

Ładowanie

Elektryczny crossover niemieckiego producenta wykorzystuje w instalacji napięcie 800 woltów. Dzięki temu może być ładowany z mocą do 350 kW, co ma pozwolić na uzupełnienie 80 procent baterii w 15 minut.

> Wolfgang Porsche: pracownicy zrzekli się podwyżek, żeby Mission E powstało w Stuttgarcie

Rynkowa premiera

Mission E Cross Turismo zadebiutuje na rynku prawdopodobnie w 2021 roku.

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować reklamy poniżej: