Rośnie liczba modeli elektrycznych Audi, które niemiecki koncern chce wprowadzić na rynek do 2025 roku. Oprócz wariantów e-tron i e-tron GT pojawią się też samochody miejskie, sedany i crossovery/SUV-y segmentów C i D.
Nowe elektryczne Audi: e-tron, e-tron Sportback, e-tron GT, miejski maluch i „coś między Q2 i Q3”
Przypomnijmy, co wiedzieliśmy do tej pory: w 2018 roku na rynku zadebiutuje elektryczny SUV Audi e-tron, znany wcześniej jako e-tron Quattro, a dawno temu jako Audi C-BEV. W 2019 roku na rynek ma trafić e-tron Sportback, czyli e-tron w innej wersji nadwoziowej. W 2020/2021 roku zadebiutuje Audi e-tron GT, które zastąpi na rynku Audi A5:
Teraz tygodnik Automobilwoche – który zwykle publikuje sprawdzone informacje – twierdzi, że gama czysto elektrycznych Audi będzie liczyła do 2025 roku aż 15 modeli. Jako pierwsze, już w 2019 roku, mają się pojawić niewielkie miejskie auta. Jest to segment, którym Audi dotychczas raczej się nie interesowało.
W 2020 roku zadebiutuje ponoć mały elektryczny SUV ulokowany pomiędzy Audi Q2 i Q3. W 2022 roku pojawi się też elektryczne Audi Q5 oraz elektryczne Audi A4, co najmniej jako warianty w gamie silnikowej.
> Naklejki dla samochodów elektrycznych od 1 lipca? Tu i ówdzie już są! [aktualizacja 12.07]
Wszystkie SUV-y oraz samochody segmentów C (auta średniej wielkości) i D (auta rodzinne) będą wykorzystywały platformę Premium Platform Electric rozwijaną wspólnie z Porsche. Można się spodziewać, że miejskie auto będzie bazowało na VW e-Up, ale to tylko nasze spekulacje.
Warto poczytać: Automobilwoche
Na ilustracji: Audi e-tron (po lewej) i Audi e-tron Elaine/Sportback (po prawej) (c) Audi