Pierwsze elektryczne Mazdy trafią na rynek już w 2020 roku. Zostaną wyprodukowane z Changan Automobile Group i będą oferowane wyłącznie na rynku chińskim. W rzeczywistości Mazda będzie odpowiadała tylko za wzornictwo i elementy związane z nadwoziem, ponieważ cała reszta będzie chińskiej produkcji.
Elektryczne Mazdy nie dla Europy
Według Mazdy Chiny będą największą potęgą motoryzacyjną na świecie za 5 i 10 lat. Ze względu na duży nacisk na samochody elektryczne i zelektryfikowane – w Państwie Środka noszą one oznaczenie NEV, New-Energy Vehicles – Mazda postanowiła wykorzystać produkty lokalnych dostawców, by oferować je pod swoją marką.
Pierwsza elektryczna Mazda ma trafić do sprzedaży w 2020 roku i prawdopodobnie będzie miała formę crossovera. Niewykluczone, że będą to warianty CX-5 lub oferowanego wyłącznie w Chinach modelu CX-4.
Oprócz tego japoński producent pracuje nad własną wersją zelektryfikowanego napędu dla reszty świata. Nie pojawi się on jednak na rynku zbyt wcześnie: Mazda chce jak najdłużej eksploatować samochody spalinowe – obiecując, że zejdzie z emisją do poziomu elektryków (!) – a następnie hybrydy plug-in, w których zasilany wodorem silnik Wankla miałby służyć jako zwiększacz zasięgu (ang. range extender). Firma chce, żeby aż do 2030 roku hybrydy stanowiły 95 procent oferty.
> Silnik Mazda Skyactiv-3 z emisją na poziomie samochodu elektrycznego?
Pierwszym zwiastunem nowych napędów ma być nowa Mazda 3, która zostanie pokazana na Los Angeles Auto Show 2018. Targi odbędą się w dniach 30.11-9.12 w Los Angeles (Stany Zjednoczone).