Dlaczego Rimac Concept One jest wolniejszy niż Tesla na 1/4 mili? Bo ma… skrzynie biegów

Rimac Concept One to wyjątkowy samochód elektryczny. Sportowe auto ma 1 224 konie mechaniczne mocy i moment obrotowy wynoszący 1 600 niutonometrów. Dlaczego więc Concept One przegrywa z Tesla Model S P100DL na 1/4 mili? Odpowiedź tkwi prawdopodobnie w… skrzyniach biegów.

Rimac Concept One – dane techniczne

Auto chorwackiego producenta – u drzwi którego inwestorzy ponoć ustawiają się w kolejkę – to jeden z najpotężniejszych samochodów na świecie: Concept One ma moc 1 224 KM, moment obrotowy 1 600 Nm, szybkość maksymalną 355 km/h. Ale od 0 do 97 kilometrów na godzinę (0-60 mph) rozpędza się w niecałe 2,4 sekundy, podczas gdy Tesla Model S P100D w trybie Ludicrous (Tesla Model S P100DL) potrzebuje na to zaledwie 2,28 sekundy.

Skąd te różnice, skoro w zestawieniu Model S vs Concept One ten drugi pod każdym względem jest lepszy, a w dodatku waży mniej? Otóż Tesla Model S została zoptymalizowana do przyspieszania na granicy przyczepności. Tymczasem Concept One miał zarówno świetnie przyspieszać, jak też osiągać bardzo duże szybkości jazdy. W tym celu zastosowano w nim unikalne rozwiązanie.

> eTwinsterX – silnik elektryczny ze zintegrowaną skrzynią biegów

System napędowy Concept One: cztery silniki, cztery przekładnie, w tym 2 dwusprzęgłowe!

Rimac Concept One ma cztery niezależne silniki elektryczne, po jednym na każde koło. Oprócz tego przednie koła samochodu wyposażone są w skonstruowana przez Rimac Automobili jednobiegowe przekładnie.

.

Prawdziwa bomba kryje się z tyłu: zamontowane tam silniki połączone są z kołami za pomocą dwubiegowych, dwusprzęgłowych przekładni. To prawdopodobnie one wpływają na spowolnienie auta przy przyspieszaniu, ale jednocześnie pozwalają na osiągnięcie szybkości maksymalnej wynoszącej 355 km/h oraz na większy zasięg przy typowej jeździe autostradowej.

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 15 głosów Średnia: 4.5]