Jakie problemy pojawiają się w Modelu X? Czy Tesla się psuje? Co najczęściej zawodzi w samochodach Tesla? Bjorn Nyland dzieli się swoimi doświadczeniami z Modelem X P90DL (Founders Edition, topowy model), którym przejechał 120 tysięcy kilometrów w 15 miesięcy.
Usterki i awarie w Tesla Model X
W ciągu 120 tysięcy kilometrów Nyland zaliczył łącznie ponad dwadzieścia usterek i awarii w swoim Modelu X z serii „Założycielskiej” (Founder Edition). Były to następujące problemy:
- Brak możliwości regulacji przedniego siedzenia. TERMIN: dzień po odebraniu auta. ROZWIĄZANIE: naprawienie uszkodzonych przewodów między przełącznikami i modułem regulacji siedzenia.
- Źle działający ekran, problemy z otwarciem drzwi z ekranu. ROZWIĄZANIE: Kalibracja drzwi.
- Wibracje, turkot z przedniego silnika przy bardzo mocnym przyspieszaniu. ROZWIĄZANIE: wymiana przedniego silnika, półosi i mocowania silnika.
- Klapka od portu ładowania nie zamykała się sama. ROZWIĄZANIE: regulacja klapki ładowania.
- Drzwi kierowcy były prawie całkowicie zamknięte, ale nie dały się ani otworzyć, ani zamknąć, a komputer samochodu ostrzegał, że drzwi są otwarte. ROZWIĄZANIE: wymiana zatrzasku / klamki. Ten sam problem bardzo często pojawiał się też w Modelu S.
- Nie działały kierunkowskazy. Serwis potwierdził, że nie działają również lampy przeciwmgielne. ROZWIĄZANIE: wymiana lamp.
- Znowu turkot z przedniego silnika przy bardzo mocnym przyspieszaniu. ROZWIĄZANIE: wymiana przedniej osi, wymiana silnika.
- Lewe tylne drzwi nie zawsze chcą się otworzyć, wykrywają jakąś przeszkodę. ROZWIĄZANIE: problemu nie rozwiązano, ponieważ nie udało się go powtórzyć.
- Przycisk na wtyczce ładowania nie otwierał klapki od portu ładowania. ROZWIĄZANIE: wymieniono odbiornik w samochodzie, który prawdopodobnie nie reagował na fale z wtyczki ładowania.
- Schemat jazdy z przyczepą aktywował się mimo braku przyczepy. ROZWIĄZANIE: nie znaleziono problemu.
- Lewe tylne drzwi nie zawsze chcą się otworzyć, wykrywają jakąś przeszkodę. ROZWIĄZANIE: nie udało się powtórzyć błędu. Zaktualizowano oprogramowanie do najnowszego.
- Po podłączeniu samochodu do Superchargera, ładowanie zwalnia z każdą chwilą. Po odłączeniu kabla na przedzie samochodu startuje wentylator. Po ponownym podłączeniu kabla Superchargera, ładowanie zaczynało się z normalną szybkością, a następnie zwalniało. Problem występował tylko zimą. ROZWIĄZANIE: serwis nie był w stanie powtórzyć problemu.
- Korozja na wtyczce przyczepy. ROZWIĄZANIE: wymieniono styki i kontroler.
- Puściło mocowanie tylnego dyfuzora; możliwe, że wydarzyło się to na drodze w Polsce. ROZWIĄZANIE: zamocowano ponownie dyfuzor.
- Odpadła, złamała się osłona zatrzasku (zamka) w tylnych drzwiach. ROZWIĄZANIE: wymiana osłonki.
- Zginęła plastikowa osłonka zamka w prawych tylnych drzwiach. ROZWIĄZANIE: wymiana osłonki.
- Tylne drzwi nie chcą się zamykać, wykrywają przeszkodę. ROZWIĄZANIE: wymieniono czujnik przytrzaśnięcia.
- Zaczęło skrzypieć siedzenie kierowcy. ROZWIĄZANIE: zamówiono nowe siedzenie.
- Zaciął się hak przyczepy, nie można było go zdemontować. ROZWIĄZANIE: zdemontowano hak, oczyszczono mocowanie.
- Mikrofon Bluetooth słabo wykrywał dźwięki, osoby po drugiej stronie ledwie słyszały mówiącego. ROZWIĄZANIE: wymieniono mikrofony, ale problem był nadal obecny. Bjorn używa teraz zestawu słuchawkowego Bluetooth.
- Znowu turkot z przedniego silnika. ROZWIĄZANIE: zamówiono nowy wał, ale mechanik powiedział Bjornowi, że to powszechny problem w Modelu X i (rzadszy) w Modelu S z dwoma silnikami. Bjorn zdecydował się zaczekać na rozwiązanie problemu, bez kolejnej wymiany.
- Ścierająca się / odpadająca farba na nadwoziu od odbojników tylnych drzwi. ROZWIĄZANIE: nie ma rozwiązania, jest możliwość nałożenia łaty chroniącej nadwozie.
- Skrzypienie podczas kręcenia kierownicą. ROZWIĄZANIE: wymieniono uszkodzoną okładzinę.
- Przestały działać przyciski na jednym z kluczyków. ROZWIĄZANIE: wymieniono kluczyk.
- Wyłączał się alarm wykrywający ruch. ROZWIĄZANIE: zmieniono ustawienie czujników ruchu, ale zdaniem Bjorna problem nie został rozwiązany.
- Duża awaria. Obydwa silniki zostały wyłączone, samochód musiał zostać przetransportowany na lawecie. ROZWIĄZANIE. Rozwiązano problemy z okablowaniem, które przecierało się podczas wibracji w trakcie jazdy. Wymieniono też akumulator.
- Duża awaria. Najpierw błąd „Bateria wymaga naprawy”, a 400 kilometrów później samochód się zatrzymał i zgłosił potrzebę naprawy serwisowej. ROZWIĄZANIE: wymieniono baterie. Co ciekawe, rozwiązał się też problem z drzwiami. 🙂
> Opel Ampera E jednak wróci?! Grupa PSA ma POWAŻNY problem, chce żądać pieniędzy od General Motors
Awarie były usuwane, a części wymieniane na gwarancji.
Jak mówi właściciel samochodu, niekiedy pojawia się problem z zawieszeniem, który znika po twardym resecie. Jednak najpoważniejsze błędy dotyczą konstrukcji zawieszenia i silnika (co powoduje turkot przy mocnym przyspieszeniu) oraz tylnych drzwi. Przy czym żaden z tych problemów nie jest krytyczny i nie blokuje dalszej jazdy.
Awaryjność Tesla Model X – warto obejrzeć:
|REKLAMA|
|/REKLAMA|