Jakie problemy pojawiają się w Modelu X? Czy Tesla się psuje? Co najczęściej zawodzi w samochodach Tesla? Bjorn Nyland dzieli się swoimi doświadczeniami z Modelem X P90DL (Founders Edition, topowy model), którym przejechał 120 tysięcy kilometrów w 15 miesięcy.

Usterki i awarie w Tesla Model X

W ciągu 120 tysięcy kilometrów Nyland zaliczył łącznie ponad dwadzieścia usterek i awarii w swoim Modelu X z serii „Założycielskiej” (Founder Edition). Były to następujące problemy:

  1. Brak możliwości regulacji przedniego siedzenia. TERMIN: dzień po odebraniu auta. ROZWIĄZANIE: naprawienie uszkodzonych przewodów między przełącznikami i modułem regulacji siedzenia.
  2. Źle działający ekran, problemy z otwarciem drzwi z ekranu. ROZWIĄZANIE: Kalibracja drzwi.
  3. Wibracje, turkot z przedniego silnika przy bardzo mocnym przyspieszaniu. ROZWIĄZANIE: wymiana przedniego silnika, półosi i mocowania silnika.
  4. Klapka od portu ładowania nie zamykała się sama. ROZWIĄZANIE: regulacja klapki ładowania.
  5. Drzwi kierowcy były prawie całkowicie zamknięte, ale nie dały się ani otworzyć, ani zamknąć, a komputer samochodu ostrzegał, że drzwi są otwarte. ROZWIĄZANIE: wymiana zatrzasku / klamki. Ten sam problem bardzo często pojawiał się też w Modelu S.
  6. Nie działały kierunkowskazy. Serwis potwierdził, że nie działają również lampy przeciwmgielne. ROZWIĄZANIE: wymiana lamp.
  7. Znowu turkot z przedniego silnika przy bardzo mocnym przyspieszaniu. ROZWIĄZANIE: wymiana przedniej osi, wymiana silnika.
  8. Lewe tylne drzwi nie zawsze chcą się otworzyć, wykrywają jakąś przeszkodę. ROZWIĄZANIE: problemu nie rozwiązano, ponieważ nie udało się go powtórzyć.
  9. Przycisk na wtyczce ładowania nie otwierał klapki od portu ładowania. ROZWIĄZANIE: wymieniono odbiornik w samochodzie, który prawdopodobnie nie reagował na fale z wtyczki ładowania.
  10. Schemat jazdy z przyczepą aktywował się mimo braku przyczepy. ROZWIĄZANIE: nie znaleziono problemu.
  11. Lewe tylne drzwi nie zawsze chcą się otworzyć, wykrywają jakąś przeszkodę. ROZWIĄZANIE: nie udało się powtórzyć błędu. Zaktualizowano oprogramowanie do najnowszego.
  12. Po podłączeniu samochodu do Superchargera, ładowanie zwalnia z każdą chwilą. Po odłączeniu kabla na przedzie samochodu startuje wentylator. Po ponownym podłączeniu kabla Superchargera, ładowanie zaczynało się z normalną szybkością, a następnie zwalniało. Problem występował tylko zimą. ROZWIĄZANIE: serwis nie był w stanie powtórzyć problemu.
  13. Korozja na wtyczce przyczepy. ROZWIĄZANIE: wymieniono styki i kontroler.
  14. Puściło mocowanie tylnego dyfuzora; możliwe, że wydarzyło się to na drodze w Polsce. ROZWIĄZANIE: zamocowano ponownie dyfuzor.
  15. Odpadła, złamała się osłona zatrzasku (zamka) w tylnych drzwiach. ROZWIĄZANIE: wymiana osłonki.
  16. Zginęła plastikowa osłonka zamka w prawych tylnych drzwiach. ROZWIĄZANIE: wymiana osłonki.
  17. Tylne drzwi nie chcą się zamykać, wykrywają przeszkodę. ROZWIĄZANIE: wymieniono czujnik przytrzaśnięcia.
  18. Zaczęło skrzypieć siedzenie kierowcy. ROZWIĄZANIE: zamówiono nowe siedzenie.
  19. Zaciął się hak przyczepy, nie można było go zdemontować. ROZWIĄZANIE: zdemontowano hak, oczyszczono mocowanie.
  20. Mikrofon Bluetooth słabo wykrywał dźwięki, osoby po drugiej stronie ledwie słyszały mówiącego. ROZWIĄZANIE: wymieniono mikrofony, ale problem był nadal obecny. Bjorn używa teraz zestawu słuchawkowego Bluetooth.
  21. Znowu turkot z przedniego silnika. ROZWIĄZANIE: zamówiono nowy wał, ale mechanik powiedział Bjornowi, że to powszechny problem w Modelu X i (rzadszy) w Modelu S z dwoma silnikami. Bjorn zdecydował się zaczekać na rozwiązanie problemu, bez kolejnej wymiany.
  22. Ścierająca się / odpadająca farba na nadwoziu od odbojników tylnych drzwi. ROZWIĄZANIE: nie ma rozwiązania, jest możliwość nałożenia łaty chroniącej nadwozie.
  23. Skrzypienie podczas kręcenia kierownicą. ROZWIĄZANIE: wymieniono uszkodzoną  okładzinę.
  24. Przestały działać przyciski na jednym z kluczyków. ROZWIĄZANIE: wymieniono kluczyk.
  25. Wyłączał się alarm wykrywający ruch. ROZWIĄZANIE: zmieniono ustawienie czujników ruchu, ale zdaniem Bjorna problem nie został rozwiązany.
  26. Duża awaria. Obydwa silniki zostały wyłączone, samochód musiał zostać przetransportowany na lawecie. ROZWIĄZANIE. Rozwiązano problemy z okablowaniem, które przecierało się podczas wibracji w trakcie jazdy. Wymieniono też akumulator.
  27. Duża awaria. Najpierw błąd „Bateria wymaga naprawy”, a 400 kilometrów później  samochód się zatrzymał i zgłosił potrzebę naprawy serwisowej. ROZWIĄZANIE: wymieniono baterie. Co ciekawe, rozwiązał się też problem z drzwiami. 🙂

> Opel Ampera E jednak wróci?! Grupa PSA ma POWAŻNY problem, chce żądać pieniędzy od General Motors

Awarie były usuwane, a części wymieniane na gwarancji.

Jak mówi właściciel samochodu, niekiedy pojawia się problem z zawieszeniem, który znika po twardym resecie. Jednak najpoważniejsze błędy dotyczą konstrukcji zawieszenia i silnika (co powoduje turkot przy mocnym przyspieszeniu) oraz tylnych drzwi. Przy czym żaden z tych problemów nie jest krytyczny i nie blokuje dalszej jazdy.

Awaryjność Tesla Model X – warto obejrzeć:

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 8 głosów Średnia: 4.8]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować reklamy poniżej: