Na austriackiej stronie Kia pojawił się oficjalny cennik elektrycznej Kia e-Niro. Samochód w najbardziej podstawowej wersji Titan z baterią 39,2 kWh („e-Motor”) kosztuje 36 690 euro. Wariant eNiro 64 kWh („e-Motor Long Range”) to już wydatek co najmniej 41 090 euro.

Ceny Kia eNiro w Austrii i przelicznik dla Polski

Ceny ze strony Kia.at (źródło) mówią o 41 090 euro za wariant Titan 64 kWh. Jeśli przeliczymy ceny normalnie, czyli uwzględniając kurs euro i różnice w stawce podatku VAT (20 procent dla Austrii vs 23 procent dla Polski), otrzymamy następujące kwoty:

  • Kia e-Niro 39,2 kWh, wersja Titan – 162 tysiące złotych,
  • Kia e-Niro 64 kWh, wersja Titan – 181 tysięcy złotych,
  • Kia e-Niro 39,2 kWh, wersja Silber – 169tysięcy złotych,
  • Kia e-Niro 64 kWh, wersja Silber – 188 tysięcy złotych,
  • Kia e-Niro 39,2 kWh, wersja Gold – 181 tysięcy złotych,
  • Kia e-Niro 64 kWh, wersja Gold – 200 tysięcy złotych,
  • Kia e-Niro 39,2 kWh, wersja Platin – 189 tysięcy złotych,
  • Kia e-Niro 64 kWh, wersja Platin – 208 tysięcy złotych.

Czyli nieszczególnie tanio. Austriacy mogą nabyć auto taniej, ponieważ:

  • od marca 2017 roku otrzymują premię w wysokości do 4 000 euro (~17,2 tysiąca złotych) za zakup samochodu elektrycznego (źródło),
  • niektóre gminy stosują dodatkowe zachęty finansowe do zakupu auta elektrycznego,
  • możliwe jest również odliczenie podatku od nabycia auta.

> Nowa Kia Soul EV (2020) jednak z baterią 39 kWh

Ceny Kia eNiro są więc zbliżone do szacunkowych cen Hyundaia Kona Electric, które obliczyliśmy na podstawie ofert z Europy Zachodniej – za większy samochód (=e-Niro) zapłacimy nieco więcej niż za mniejszy (=Kona Electric):

Szacunkowe ceny Hyundaia Kona Electric w Polsce obliczone na podstawie cen z Europy Zachodniej. Przebieg wykresu NIE oznacza zmian cen w czasie – to nasze aktualizacje dopasowujące szacunki do ofert (c) www.elektrowoz.pl

Kia e-Niro to elektryczny crossover aspirujący do klasy C-SUV. Samochód będzie miał około 400 kilometrów realnego zasięgu (EPA, dotyczy wersji 64 kWh), co oznacza, że w swoim segmencie będzie niepokonany. Słabiej wypadnie nawet dotychczasowy lider segmentu C, czyli Opel Ampera-e:

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 5]