Na polskiej stronie BMW pojawiła się cena BMW i3 120 Ah. Samochód ma kosztować od 172,8 tysiąca złotych, co oznacza, że nasze niedawne prognozy celujące w 169-172 tysiące złotych trafiły niemal dokładnie w punkt. Po raz pierwszy w historii auto nie jest dostępne ze spalinowym Range Extenderem, ale… to nie szkodzi.

BMW i3 (2019): cena od 172,8 tysiąca, bateria 42,2 kWh

Nowe BMW i3 posiada baterię o pojemności 120 Ah, czyli 42,2 kWh. Według naszych wstępnych obliczeń bateria powinna mieć 43,2 kWh pojemności, co dawałoby mu zasięg 240 kilometrów na baterii. Jednak przy deklarowanych przez producenta 42,2 kWh prognozę realnego zasięgu musimy obniżyć do 233 kilometrów. To oznacza, że BMW i3 wypadałoby pomiędzy Renault Zoe Q90 a Renault Zoe R90 przy znacznie wyższym komforcie jazdy w kabinie.

Dane techniczne BMW i3 (2019) pozostały na niezmienionym poziomie, zwiększyła się tylko bateria (c) BMW

Nowe BMW i3 (2019) pozwala na przejechanie 230-240 kilometrów na jednym ładowaniu w trybie mieszanym lub 260-290 kilometrów przy oszczędnej jeździe (c) BMW

Wnętrze BMW i3 120 Ah po raz pierwszy w historii jest 5-miejscowe (c) BMW

Bateria BMW i3 (2019) ma 42,2 kWh pojemności, a więc więcej niż bateria Renault Zoe i Nissana Leafa (c) BMW

Producent pozwala symulować zasięg auta na stronie WWW i naszym zdaniem wyznaczane trasy są realne przy ekonomicznej jeździe:

Dlaczego tyle opowiadamy o tym zasięgu i mówimy, że wersja z silnikiem spalinowym (BMW i3 REx, hybryda plug-in) przestaje być potrzebna? Otóż zasięg BMW i3 REx 94 Ah – a więc poprzedniej generacji – to około 156 kilometrów na baterii i 134 kilometry na podtrzymaniu spalinowym. Łącznie daje to 290 kilometrów w amerykańskiej wersji BMW i3 REx oraz 300+ kilometrów w wariancie europejskim.

> BMW i3 94 Ah REx – jaki zasięg? EPA mówi 290 kilometrów na ładowaniu+tankowaniu, ale… [WIDEO]

Tymczasem BMW i3 120 Ah na baterii w trybie mieszanym przejedzie 230-240 kilometrów przy normalnej i 260-290 kilometrów zasięgu przy ekonomicznej jeździe. Widać więc, że choć BMW i3 REx ma przewagę nad i3, to różnice zaczynają się zacierać.

Silnik spalinowy i zbiornik pojemności 7,2 litra paliwa został zastąpiony dodatkowymi 9 kWh baterii. Do całkowitego i uczciwego zatarcia różnic przy normalnej jeździe zasięgu potrzebowalibyśmy jeszcze około 9 kWh. Łatwo na tej podstawie wyliczyć, że jeśli dziennie pokonujesz trasę, na której zużywasz 7 litrów paliwa, musiałbyś zastąpić ją baterią 18 kWh. Jeśli jest to jazda w mieście, 15 kWh w zupełności wystarczy.

Ceny BMW i3 w Polsce

Wróćmy jeszcze do BMW i3. Konfigurator samochodu na razie nie działa, nie wiadomo więc, jakie producent zaoferuje opcje. Jednak porównując ceny BMW i3 między poszczególnymi rocznikami widać, że po niewielkiej podwyżce w sierpniu 2018 nowe BMW i3 120 Ah oznacza kolejną podwyżkę: wykres niebieski przechodzi w wykres pomarańczowy.

Z drugiej strony w roczniku modelowym 2019 nie ma już dwóch najdroższych wariantów z Range Extenderem (REX, wykres złoty + wykres zielony), więc średnia cena wszystkich modeli spadnie:

Ceny BMW i3 (2019) i (2018) w Polsce (c) www.elektrowoz.pl

Zmianę na stronie BMW zauważył nasz Czytelnik, Pan Tomek. Dziękujemy!

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]