Audi A3 e-tron oficjalnie wypadł z oferty w Europie. Hybryda plug-in niemieckiego producenta przestała być dostępna we wrześniu 2018, a teraz zakomunikowano, że nie wróci. Samochód dzielił rozwiązania z VW Golfem GTE, dlatego można się spodziewać, że podobny los spotka także hybrydę plug-in Volkswagena.

VW Golf GTE zagrożony?

Audi A3 e-tron Sportback było przedostatnią hybrydą plug-in, którą oferowało Audi w Europie– na niektórych rynkach zostało jeszcze Q7 e-tron TDI. Z samochodem postanowiono się jednak w Europie pożegnać. Auto nie przetrwało momentu wprowadzenia w życie procedury WLTP, co sugeruje, że ich emisja została zoptymalizowana pod kątem NEDC. Niemiecki producent mówi, że decyzję podjęto ze względu na „zmiany proceduralne”.

> Aktualne ceny hybryd i nowoczesnych hybryd plug-in w Polsce [RANKING listopad 2018]

A3 e-tron i VW Golf GTE posiadały ten sam silnik spalinowy (1.4 TSI) oraz tę samą baterię (8,7/8,8 kWh), łatwo więc wywnioskować, że zespół napędowy obu samochodów był identyczny. Biorąc pod uwagę, że Golf GTE przestał być oferowany we wrześniu 2018, można domniemywać, że ten model nie wróci już do oferty Volkswagena.

Hybrydowe Audi A3 e-tron nie sprzedawało się oszałamiająco dobrze. W Wielkiej Brytanii w 2017 roku znalazło 637 nabywców, w Stanach Zjednoczonych – 2 152 nabywców w roku 2018. Nowa generacja Audi A3 ma zadebiutować w ciągu nadchodzących 18 miesięcy. Być może zamiast hybrydy plug-in zobaczymy w niej całkowicie elektryczne Audi A3 e-tron zbudowane na platformie MEB i siostrzane względem VW ID. Neo.

> Ukraina rezygnuje z VAT-u i akcyzy na samochody elektryczne na kolejne cztery lata

Warto dodać, że samochód nadal jest dostępny na amerykańskiej stronie Audi (źródło).

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 4.7]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować reklamy poniżej: