Apple złożyło dziś wniosek patentowy na mechanizm o nazwie „Peloton” (pol. peleton). Ma to być rodzaj ramienia, które połączy poruszające się autonomiczne samochody elektryczne, żeby w ten sposób umożliwić przepływ energii i, jak można się domyślić, ładowanie baterii w pojazdach.

Apple Peleton: ten z przodu będzie rozbijał powietrze, te z tyłu będą go ładować?

Mechanizm „Peloton” (powyżej go spolszczyliśmy) może być zastosowany przy zaledwie dwóch samochodach. Dzięki nim pojazdy autonomiczne będą w stanie jechać ekonomiczniej, czyli pokonać większy dystans na baterii (źródło). Ma to sens: pierwszy samochód zużywa więcej energii na pokonanie oporów powietrza – pozostałe jadą już w tunelu, który on wytworzył. Dlatego drugi pojazd mógłby się dzielić energią z pierwszym i w ten sposób obydwa ponosiłyby koszty oporu aerodynamicznego.

> Producent odkurzaczy, Dyson, będzie produkował samochody elektryczne w Singapurze

To nie wszystko: ramię z pewnością nie będzie bardzo długie, a im bliżej siebie znajdują się pojazdy, tym lepsze wykorzystanie tunelu. Właśnie dlatego kierowcy samochodów elektrycznych o małych bateriach lubią „usiąść na kole”, czyli trzymać się blisko autobusu lub tira.

Schemat połączenia między samochodami zawarty we wniosku patentowym. Internal Batteries = wbudowane baterie, Vehicle = pojazd (c) Apple

Oprogramowanie Pelotonu ma na bieżąco analizować możliwości zestawu pojazdów oraz decydować o najlepszej możliwej konfiguracji samochodów. Można sobie wyobrazić ciągnące się przez dziesiątki metrów pociągi drogowe składające się z samochodów osobowych, które dołączają się i odłączają w trakcie podróży, żeby dowieźć swych pasażerów bezpiecznie i ekonomicznie do celu.

> ElectroMobility Poland nie ma samochodu, ale… ma nową stronę! GW: Łącznie wydano już prawie 30 mln zł

Na ilustracji: jedna z wizji Apple Car stworzona przez internautę

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować reklamy poniżej: